Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Szwajcarzy rozwiązują rozkładowe problemy DB

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
26-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
22-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Szwajcarzy rozwiązują rozkładowe problemy DB
fot. Przemysław JezierskiPiętrowe EZT Stadler KISS kolei DB na stacji Singen. 17.07.2023
Koleje Niemieckie DB już od dawna nie są kojarzone z punktualnością i niezawodnością. Problemy z infrastrukturą i punktualnością niemieckich pociągów dalekobieżnych i międzynarodowych przekładają się na statystyki punktualności i wizerunek kolei w krajach sąsiednich. W trosce o punktualność na własnej sieci Szwajcarzy podjęli środki zaradcze, wprowadzając m. in. oczekujące w pogotowiu składy zastępcze dla odcinka Szafuza – Zurych.

Szwajcarskie Koleje Federalne SBB, znane z ponad 90-procentowej punktualności, z początkiem lipca 2025 r. wprowadziły środki zaradcze, wdrażane w przypadku znacznych odchyleń od rozkładu jazdy międzynarodowych pociągów InterCity z Niemiec. Procedury mają na celu wyeliminowanie opóźnień wtórnych na szwajcarskiej sieci kolejowej.

Szwajcarzy uruchamiają składy zastępcze za niemieckie pociągi IC i ICE

Szwajcarskie Koleje Federalne SBB i Deutsche Bahn uzgodniły, że w przypadku opóźnień pociągów InterCity na międzynarodowej linii IC 87 Stuttgart – Zürich zostanie wprowadzona obsługa szwajcarskiego odcinka trasy między Szafuzą a Zurychem składami zastępczymi SBB. Ten środek zaradczy ma na celu zapewnienie większej niezawodności usług w obrębie Szwajcarii w przypadku opóźnień i odwołań pociągów transgranicznych z Niemiec. Przyczyną notorycznych problemów DB z utrzymaniem rozkładu jazdy na linii IC 87 są prace modernizacyjne, usterki infrastruktury i niewystarczająca przepustowość szlaków po stronie niemieckiej.

Począwszy od 7 lipca 2025 r. opóźnione pociągi InterCity ze Stuttgartu kończą bieg na stacji granicznej w szwajcarskiej Szafuzie (Schaffhausen), a na odcinku Szafuza – Zurych zostanie uruchomiony skład zastępczy, wyprawiany zgodnie z rozkładem jazdy, bez oczekiwania na opóźniony pociąg z Niemiec. Decyzja ta odzwierciedla zaangażowanie obu operatorów w zapewnienie niezawodnego transportu szwajcarskim pasażerom, nawet w obliczu transgranicznych wyzwań operacyjnych. Celem jest utrzymanie spójnych czasów podróży w Szwajcarii, szczególnie na linii Schaffhausen – Zürich, będącej kluczowym korytarzem transportowym w regionie. Operatorzy będą uważnie monitorować skuteczność wdrożonego rozwiązania w nadchodzących tygodniach, aby ocenić, czy środek ten przyniesie zamierzone korzyści. Rozwiązanie mające na celu poprawę punktualności stanowi część szerszej inicjatywy wzmacniania międzynarodowych połączeń przy jednoczesnym utrzymaniu wysokich standardów usług krajowych.

Warto zauważyć, że podobne rozwiązanie funkcjonuje już od kilku lat na innym transgranicznym odcinku między Niemcami a Szwajcarią i dotyczy uruchamiania składów zastępczych w przypadku opóźnień niemieckich pociągów dużych prędkości. Międzynarodowe pociągi ICE kursujące między Niemcami a Szwajcarią mają niskie wskaźniki punktualności. Opóźnienia są generowane na niemieckiej sieci kolejowej. W przypadku znacznych odchyleń od rozkładu jazdy składy ICE zmierzające do Zurychu, Interlaken i Chur są rozwiązywane na pierwszej stacji po stronie szwajcarskiej, czyli Basel SBB. Od Bazylei uruchamiane są składy zastępcze, obsługiwane taborem kolei SBB.

Linia IC 87 Stuttgart – Zürich

Linia IC 87 Stuttgart – Zürich jest obsługiwana przez pociągi kolei Niemieckich DB. Do niedawna na tej trasie kursowały piętrowe elektryczne zespoły trakcyjne Stadler KISS. 9 czerwca 2025 r. dwupokładowe EZT zostały zastąpione innymi piętrowymi zestawami Twindexx Vario. Od tej pory linię IC 87 obsługują składy push-pull z wagonami Bombardiera i lokomotywą Traxx serii 147.

Codziennie (poza okresem wakacyjnym) między stolicą kraju związkowego Badenia-Wirtembergia a Zurychem kursuje 14 par pociągów InterCity w godzinnym takcie z czasem przejazdu od 2 h 55 min do 3 godzin i 21 minut. Wakacyjny rozkład jazdy, obowiązujący do 5 września 2025 r., jest znacznie okrojony. Ujętych jest w nim jedynie 7 par pociągów, odjeżdżających w dwugodzinnym cyklu.

Bilety na przejazd w relacji Stuttgart – Zürich można kupić od 19,99 euro.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemieckie gminy chcą pociągów Szczecin – Berlin co godzinę

Pasażer

Niemieckie gminy chcą pociągów Szczecin – Berlin co godzinę

Michał Szymajda 18 września 2024

Potężne ulewy na południu Niemiec zatrzymały kolej

Pasażer

Potężne ulewy na południu Niemiec zatrzymały kolej

Artur Bogdanowicz 05 czerwca 2024

Dwuosobowe przedziały w pociągach? Śmiały pomysł DB

Pasażer

Rozkładowe nowości z Niemiec. Gdzie ICE pojedzie częściej?

Pasażer

Rozkładowe nowości z Niemiec. Gdzie ICE pojedzie częściej?

Artur Bogdanowicz 08 października 2023

Sabotaż wstrzymał kolej w północnych Niemczech

Infrastruktura

Sabotaż wstrzymał kolej w północnych Niemczech

Witold Urbanowicz 08 października 2022

Rekordowe przewozy pasażerskie w Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rekordowe przewozy pasażerskie w Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 25 kwietnia 2022

Zobacz również:

Niemieckie gminy chcą pociągów Szczecin – Berlin co godzinę

Pasażer

Niemieckie gminy chcą pociągów Szczecin – Berlin co godzinę

Michał Szymajda 18 września 2024

Potężne ulewy na południu Niemiec zatrzymały kolej

Pasażer

Potężne ulewy na południu Niemiec zatrzymały kolej

Artur Bogdanowicz 05 czerwca 2024

Dwuosobowe przedziały w pociągach? Śmiały pomysł DB

Pasażer

Rozkładowe nowości z Niemiec. Gdzie ICE pojedzie częściej?

Pasażer

Rozkładowe nowości z Niemiec. Gdzie ICE pojedzie częściej?

Artur Bogdanowicz 08 października 2023

Sabotaż wstrzymał kolej w północnych Niemczech

Infrastruktura

Sabotaż wstrzymał kolej w północnych Niemczech

Witold Urbanowicz 08 października 2022

Rekordowe przewozy pasażerskie w Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rekordowe przewozy pasażerskie w Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 25 kwietnia 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5